DKN Technology EF-2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DKN Technology EF-2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

pim74 27-11-2011
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

ook wij hebben dkn ef-2 hometrainer.
prachtig hometrainer met veel programma's en lekkere zithouding.

allen na enkele maanden kregen we E-2 ( error 2 ) in de display. na veel bellen met de fabrikant dkn belgie. lieten ze ons eindelijk weten dat we ons hometrainer naar ede mochten brengen. onze hometrainer was ongeveer 4 weken in reparatie geweest. toen we hem gingen ophalen, zat die vol krassen, het leek alsof ze hem geruild hebben. bij thuis komst direct testen. ja hoor, in eens was er een gebonk bij ieder trapbeweging.

bellen met dkn belgie en ede hielp niet.ze bleef volhouden dat het echt mijn eigen hometrainer was.

E-2 (Error2) is inmiddels alweer terug.

dkn ef-2 geschiedenis : half jaar oud waarvan ongeveer 2 maanden gebruikt, 3 weken thuis gestaan met error2, 4 weken in reparatie, 3 weken gebruiken en nu alweer error2 en gebonk bij ieder trapbeweging.

Lecoque01 29-09-2011
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

Heb deze hometrainer al ruim 4 jaar. Ging al kapot in de garantietermijn, netjes omgeruild door de webshop. Net buiten garantietermijn ging ie weer kapot, je hoort een knap en de hometrainer draait alleen nog in het zwaarste verzet. Heb 'm zelf helemaal uit elkaar gesloopt en de konstruktiefout gevonden in de kabel die de trapzwaarte regelt. Vervangen door een fatsoenlijke RVS kabel en sindsdien blijft het heel.
DKN heeft op al m'n mails geen enkele keer gereageerd, als consument wordt je totaal genegeerd!

Thomson52 22-12-2009
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

Dit toestel een 4 tal maanden in bezit en zeer tevreden. 1 x mankementje gehad met de cranck, ze zijn hem komen halen en na 3 dagen volledig ok terug ! Het fietsen zelf verloopt soepel en geruisloos.. ook is de weerstand zeer goed te regelen, van (te) licht tot zeer zwaar .. ik train meestal op hartslag (zonder te forceren) waarbij de weerstand automatisch aanpast aan de hartslag en ik voel mijn conditie zo verbeteren !!

padriaan 07-08-2008
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

Ik heb deze home-trainer nu ruim een half jaar in bezit en ben er zeer tevreden over.

Hij is zeer degelijk, makkelijk te bedienen en zeer stil. De computer biedt veel mogelijkheden, maar tot op heden stel ik met de hand iedere keer een programma in. Het kunnen volgen van je hartslag en calorie-verbruik is een nuttige functie.

Het fietsen ervaar ik het prettigst met wat stevige muziek er bij. Ik heb dan ook mijn MP3 speler op het display bevestigd en via een kabeltje aan een luidsprekerset verbonden. Dit zou in de toekomst wel eens een standaard optie mogen zijn!

PeetPP 08-06-2008
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

Ben bijna 60, meet 1.83 voor zo'n 120 kilo en dus wel wat overgewicht ;)
Besloot er iets aan te doen en na veel wikken en wegen, voor dit model gegaan, vooral omwille van de zware constructie en ook goed geschikt voor wat grotere personen.

De constructie verliep vlot maar met mijn 2 linkse handen had ik toch al gauw zo'n 2 uurtjes bezig geweest, vooral ook omdat ik halverwege iets had vergeten. Heb het klusje eindelijk toch geklaard en de hometrainer ziet er best gaaf en robuust uit.

Ben na een weekje gebruik ook best tevreden. De hometrainer is stevig, goed afstelbaar en heeft heel veel instelmogelijkheden.
In de lichtste stand is het heel goed te doen, ook stand 2 en stand 3, deze laatste wel voor korte tijd. Haal toch zo'n 70/75 omwentelingen. En zoals Danger kun je ook op Watt trainen, valt best te doen voor iedereen, denk ik.

Heb vastgesteld dat de 12 voorgeprogrammeerde programma's of het gebruikersprogramma anders reageren indien je traint op tijd of afstand. Bij tijd wordt het programma één keer afgewerkt gespreid over de ganse periode. Bij afstand vertegenwoordigd elke sector zo'n 100 meter. Indien je dus 8 km traint wordt het programma dan ook zo'n 5 keer repeterend afgewerkt.

De hartslagmeting vind ik wel vrij correct, heb in rusttoestand een aantal keer vergeleken met mijn medisch goedgekeurde bloeddruk/hartslagmeter. Meet meestal wel lichtjes teveel maar nooit meer dan 5 slagen, Dus goed bruikbaar en bovendien veiliger dat hij meestal iets teveel aangeeft.

De monitor mocht iets kleiner maar is toch overzichtelijk. Het is wel wennen eer je de juiste werking onder de knie hebt, maar dat ligt vooral aan de vele mogelijkheden. Minpunt is wel dat de recovery-functie slechts nuttige info geeft als je de sensoren niet loslaat, dus je neus gebruiken (met dank aan Danger voor de tip). Gelukkig is dat door het hoge stuur geen probleem.

Gezien de robuustheid heb ik toch een cijfer toegekend voor duurzaamheid. Mochten er zich toch onverhoopt problemen voordoen, zal ik dat t.z.t. melden.

Danger 15-10-2007
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

Ook ik heb deze hometrainer gekocht na veel veel kijken en vergelijken.
Ook mijn mening is dat de de EF-2 een zeer gunstige verhouding heeft tussen prijs, kwaliteit en mogelijkheden.

Mijn man had de montage wel met een half uur voor elkaar, dat dus overeenkomt met de voorgeschreven montagetijd.

Ik heb deze fiets vooral uitgezocht, omdat het ook een uitstekende fiets is voor revalidatie en lange mensen.
Beide criteria stonden voor mij bovenaan.
Ik vind het heel prettig dat je op de fiets automatisch rechtop zit en zo een (voor mij) goede houding aanneemt.
Ook het gelzadel zit erg prettig.

De fiets is heel erg stil bij gebruik, wat ik erg prettig vind. Je kan gewoon tv kijken, muziek luisteren of een gesprek voeren.

Het hoger en lager zetten van het zadel, als er meerdere mensen gebruik zouden maken van de fiets, vind ik 1 van de minpunten van deze fiets.
Er moet eerst aan een knop gedraaid worden, dan kan je hem laten zakken of verhogen en dan de knop er weer indraaien. Als het zadel na te proberen nog niet goed zit, kan je weer opnieuw draaien. Na een paar keer weet je natuurlijk wel welk cijfer bij welk gaatje bij jouw lengte hoort, maar ik had liever een kliksysteem onder het zadel gehad, waar je het zadel zo mee omhoog tilt.

Ik vind het display netjes en duidelijk en makkelijk te bedienen.
Er zijn ontzettend veel mogelijkheden met deze fiets.
Voorgeprogrammeerde programma's (die je zelf ook nog aan kan passen) of zelf instellen naar bv. WATT of op hartslag.
Na gebruik trek ik altijd meteen de stekker eruit, dus mijn display blijft ook niet standby staan.
Hierdoor zou je elke keer opnieuw de data en tijd in moeten vullen, maar dan klik ik gewoon door.

Ik heb het idee dat de hartslagmeting redelijk nauwkeurig is.
Het is idd wel zo dat het even duurt als je weer opnieuw vast pakt, voor hij bij de juiste meting is.
Ik pak de sensoren daarom 2 minuten voor de eindtijd vast, zodat hij de juiste hartslag te pakken heeft voor de recovery.
Ook de recovery-functie vind ik een interessante functie om telkens bij te houden of dat gaat veranderen na meer training.
Een minpunt hieraan is, dat je de sensoren niet los kan laten om een juiste uitslag te krijgen, omdat hij dan nog niet meteen de juiste hoogte van de hartslag te pakken heeft.
Gevolg hiervan is, dat ik de recovery-toets met mijn kin indruk, zodat ik mijn handen aan de sensoren kan houden. Dit lijkt mij niet echt de bedoeling, maar heb nog niets anders kunnen bedenken.

Ik heb de fiets enkele weken in mijn bezit en kan daarom nog niets zeggen over de duurzaamheid.
Ik fiets om de dag en gebruik alleen nog maar het programma door de hoogte van de WATT in te vullen en de tijd die ik wil fietsen.
Als ik meer gevorderd ben, wil ik ook graag de voorgeprogrammeerde programma's gaan gebruiken.
Hier kan ik dan t.z.t. meer over zeggen.

trappist 21-08-2007
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

vind ook de positie van de display te vlak en niet te wijzigen, display had eenvoudiger gekund, op die knipperende info zit ik niet verlegen, evenmin op die vrijwel onzichtbare temperatuur/tijdweergave als hij standby staat. Verder fietst hij fijn en stil.
Hartslagweergave klopt weing van. laat ik hem even los dan begint hij weer bij 72 !

JerryW 14-07-2007
Geschreven voor: DKN Technology EF-2

INTRO: De EF-2 schijnt een populaire ergometer te zijn, maar er zijn nauwelijks reviews. Daarom deze eerste indruk van de EF-2. Na veel kijken, vergelijken (o.a. Proteus en Horizon) en uitproberen heb ik deze fiets gekocht. Voor mijn gevoel heeft de EF-2 een zeer gunstige verhouding tussen prijs, kwaliteit en mogelijkheden. Ter vergelijking: Mijn vorige (en eerste) hometrainer was een Rambler, die na ruim 2200 km toch aardig wat van z'n souplesse verloren heeft. Om een indicatie van het gebruik te geven: Ik fiets ca. 3x per week zo'n 40 minuten (22-25 km per keer).

MONTAGE: De handleiding geeft aan dat montage ca. 25 minuten duurt. Dat is wel erg optimistisch. Moeilijk was het niet, maar ik ben toch al snel zo'n 1,5 uur bezig geweest.

BOUW: Groot, zwaar en stevig. De Rambler was een (te) klein en licht fietsje van 25 kilo. De EF-2 is een stuk groter en zwaarder en dat merk je. De pedaaltred is soepel en stil. De achterpoten kunnen versteld worden, zodat de fiets ook stabiel staat op een ongelijke ondergrond. Door de wieltjes aan de voorkant is de EF-2 vrij gemakkelijk te verplaatsen. Helaas ontbreekt een bidon; er is ook geen bevestigingsplek voor een houder.

ERGONOMIE: De EF-2 is geen fiets voor korte mensen. Het stuur staat erg hoog, waardoor je automatisch vrijwel rechtop zit. Omdat ik graag wat meer in de racehouding zit, heb ik het stuur omgekeerd gemonteerd. Daardoor zitten de hartslagsensoren nu aan de 'achterkant' van het stuur. Misschien dat dat de meting beinvloedt (het lijkt goed te werken), maar ik gebruik toch een hartslagband (type Polar T34, ongecodeerd). Het zadel zit redelijk, is goed verstelbaar in lengterichting en hoogte, maar is niet te vervangen door een ander model. Overigens: Vreemd dat veel hometrainers (ook duurdere) geen hoogteverstelling voor het stuur en geen standaard zadelpen hebben.

COMPUTER: Zoals op veel hometrainers een nogal groot uitgevallen plastic geval. Qua design wel netjes, zeker vergeleken bij de opzichtige gedrochten op sommige andere merken en modellen. Het display is prima: Groot, helder en duidelijk afleesbaar en alle belangrijke cijfers staan in beeld. De bediening is niet moeilijk, maar omdat er weinig toetsen zijn moet je wel veel draaien en klikken.

WORKOUT: Van alles is mogelijk. Manuele instelling, een handmatig programma, voorgeprogrammeerde programma's (waarvan ik er maar één of twee interessant vind), een hartslag- en een watt-gestuurd programma. De voorgeprogrammeerde programma's kun je eenvoudig in zwaarte aanpassen (d.w.z. grafiek hoger en lager stellen). Ook interessant is de recovery functie, die een indicatie geeft voor je herstelvermogen en algehele conditie. De weerstand loopt vrij snel op; boven niveau 8 begint het meer op een krachttraining te lijken.

PLUS: Solide, soepele tred, veel mogelijkheden, goed display.
MIN: Geen hoogteverstelling stuur, geen ander zadel mogelijk, geen bidon met houder.

Ik zal een update geven als ik de EF-2 wat langer in gebruik heb. Dan kan ik misschien ook wat zeggen over de duurzaamheid.